Miejskie i przygraniczne witacze oraz reklamy świetlne to w dzisiejszych czasach jedne z najskuteczniejszych nośników informacji. Dzięki swoim unikatowym detalom zwracają one uwagę właściwie każdego odbiorcy. Niejeden producent reklam zdaje sobie jednak sprawę, że w ostatnich czasach wprowadzają one szczególnie dużo kontrowersji. Wiąże się to głównie z tym, że podświetlane tablice pojawiają się dosłownie wszędzie.
Wykonanie reklam świetlnych
Jeszcze niedawno tego typu konstrukcje były wykonywane ze świetlówek rurowych. Dzisiaj o wiele bardziej popularne stały się diody LED, które wpływają na niski poziom zużywania energii. Wyświetlacze graficzne i tekstowe LED umożliwiają klientowi szybkie i łatwe wprowadzanie informacji na przekaźniku.
Producenci tego typu reklam najczęściej prezentują w swojej ofercie również podświetlane litery, kasetony reklamowe, neony, witacze, logo firmowe, billboardy, szyldy czy tablice. Większość z tych elementów można stosować na zewnątrz i wewnątrz budynku.
Hit czy kicz?
Główne cele reklam świetlnych to przede wszystkim bycie:
– nośnikiem informacji;
– narzędziem promocji dla firmy, usługi lub produktów.
Powyższe funkcje tablice tego rodzaju spełniają doskonale, stając się prawdziwym hitem marketingowym dla niejednego przedsiębiorstwa. Reklamy świetlne wyróżniają się na tle innych bannerów informacyjnych, które bez światła dziennego są zupełnie niewidoczne. Tego rodzaju tablice mogą świadczyć również o renomie firmy, ponieważ nie każde przedsiębiorstwo może pozwolić sobie na inwestycję w taką reklamę. Reklamy podświetlane są odporne na warunki atmosferyczne oraz bardzo tanie w eksploatacji, zwłaszcza w przypadku zastosowania diod LED.
Skąd bierze się niezadowolenie odbiorców i opinie, sugerujące, że reklamy świetlne to kicz? Takich reklam pojawia się coraz więcej, a niektóre z nich świecą w dość jaskrawych barwach. Niby zostały one zaprojektowane tak, żeby przyciągnąć uwagę odbiorcy, ale ich przesyt łączy się z rozdrażnieniem, zwłaszcza u kierowców, których takie reklamy mogą w pewnych momentach zwyczajnie oślepiać. Czy można jednoznacznie stwierdzić – reklamy świetlne to kicz? Kicz, jeśli weźmiemy pod uwagę ich niewłaściwe wykonanie: zbyt wysoki poziom jasności, zwłaszcza w nocy czy nieustanne miganie.
Reklamy świetle nie stają się kiczowatym rozwiązaniem pod warunkiem, że są doskonałe pod względem estetycznym i funkcjonalnym. Wieloformatowe reklamy podświetlane mogą okazać się trafnym sposobem na przyciągnięcie uwagi klientów. Powinny być one jednak odpowiednio umiejscowione tak, żeby w towarzystwie innych tego typu tablic nie rozpraszać uwagi odbiorcy.

Czy reklamy świetlne są naprawdę potrzebne?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *